De eerste maand! - Reisverslag uit Scarsdale, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu De eerste maand! - Reisverslag uit Scarsdale, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu

De eerste maand!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 November 2016 | Verenigde Staten, Scarsdale

Hi there!

Ondertussen zit ik alweer een maand in Amerika... Wat gaat de tijd nu al snel. Ik herinner mij mijn afscheidsfeestje en vertrekdag als de dag van gisteren! Na superveel dikke knuffels, lieve woorden en cadeautjes van veel mensen die mij lief zijn, vertrok ik op maandag 10 oktober.

De reis begon in een hotel in Tarrytown (NY). Hier kregen wij drie dagen lang uitleg over het leven in Amerika, een EHBO-cursus en tips en tricks voor het omgaan met detoekomstige hostkinderen. Daarnaast hebben we een New York City tour gedaan. Tijdens deze oriëntatiedagen heb ik al super leuke meiden ontmoet die uit allerlei landen komen, zoals Duitsland, Polen, Frankrijk, Spanje, Italië, Engeland, Denemarken, Zweden, Canada, Mexico, Brazilië, enzovoorts.. Die diversiteit vind ik zo leuk!

Op donderdag 13 oktober was het tijd om te vertrekken naar onze hostfamilies. Ik werd opgehaald door de moeder uit het gezin. Scarsdale, het plaatsje waar mijn gezin woont, ligt in de staat New York en is maar vijftien minuutjes rijden van het hotel in Tarrytown. Gelukkig verdween alle spanning snel en werd ik heel warm in het gezin ontvangen!

In de maand dat ik hier ben, heb ik 'gewerkt' in het gezin. Ik zet het nu tussen aanhalingstekens, omdat het voor mij niet voelt als werken. Ik vind het super leuk om te doen! Mijn taken zijn de volgende dingen: met de kids ontbijten, lunchboxen klaarmaken en zorgen dat de tassen van de kids klaarstaan, de jongste twee kids naar school brengen, de kamers opruimen en bedden netjes opmaken. Hierna heb ik van 9 uur 's ochtends tot half 3 in de middag vrije tijd. In die tijd ga ik wat drinken met andere au pairs, ga ik sporten, een stukje wandelen in de buurt of winkelen. Om half 3 kijk ik wat het huiswerk is van de kids, zorg ik dat er een snack klaarstaat en haal ik hen van school, als ze thuis zijn, help ik hen met hun huiswerk en doen we wat leuks als er tijd over is. Hierna eten we en zorg ik dat de kids douchen en op tijd in bed liggen en ik doe de was van de kinderen. Omdat het gezin waar ik in zit half Nederlands is, praten we Nederlands tegen de kinderen of doen we Nederlandse spelletjes in de ochtenden om het te blijven oefenen. In de weekenden heb ik veel leuke dingen gedaan en gezien. Door middel van de foto's die ik aan deze blog toe voeg, wil ik jullie een idee geven van hoe alles hier eruit ziet en wat ik allemaal heb gedaan!

Deze eerste maand was erg hectisch. Je moet wennen aan het nieuwe land waar je woont, je komt in een gezin dat je nog niet goed kent, er zijn andere gebruiken, je moet heel de dag nadenken over wat je wilt zeggen en hoe je dat zegt, je kent er niemand, je kent de weg niet, er worden andere dingen gegeten en gedronken, enzovoorts. Er komt zoveel op je af! Het was soms best vermoeiend! Daarnaast wil je ook het thuisfront laten weten hoe het met je gaat, maar je bent zo bezig met alles wat nieuw voor je is dat je daar soms niet aan denkt. Daarnaast was deze maand extra hectisch voor mij, omdat ik vorige week verhuisd ben naar Stamford in de staat Connecticut. Ondanks dat ik het super naar mijn zin had in mijn hostfamily in Scarsdale, zijn er wat dingen voorgevallen waardoor wij in rematch zijn gegaan. Rematch betekent dat de huidige match van hostfamily en au pair niet werkt en dat ik een nieuwe familie moet zoeken en dat mijn hostfamily een nieuwe au pair moet zoeken. Ik kwam weer op de site van de organisatie te staan en gezinnen konden op mij reageren als ze geïnteresseerd zijn. Ik had twee weken om een gezin te vinden. Als ik binnen twee weken geen gezin gevonden had, moest ik terug naar Nederland... en dat wilde ik natuurlijk niet! Dit was best een spannend proces, want je wilt natuurlijk een passend gezin vinden, maar je hebt maar een bepaalde tijd hiervoor. Ik heb uiteindelijk reacties gehad van vier geïnteresseerde gezinnen. Met twee ervan heb ik geskypt en met één gezin heb ik afgesproken. Dit laatste gezin van vier, twee kids van 12 en 7 jaar, woont in Stamford. Dat is een halfuurtje rijden van waar ik nu woon en dit is mijn nieuwe hostfamily geworden! Excited en toch ook verdrietig dat het in dit gezin niet is uitgepakt zoals iedereen hoopte, heb ik de familie waarmee ik een leuke tijd heb gehad en het huis waar ik deze eerste maand heb gewoond, achter gelaten voor een nieuwe start in een nieuwe plaats en een andere staat.. spannend! Volgende keer meer over hoe dat gegaan is!

  • 15 November 2016 - 22:47

    Nicki Van Eijck:

    Hi Michelle,
    Wat ontzettend leuk dat je ons weer zo op de hoogte houdt. Wees trots op jezelf. Het klinkt toch best als werken hoor, ook al zet jij het tussen aanhalingstekens. Huishouden is ook een baan. Heel leuk dat je zoveel ervaring opdoet. Ben trots op je. En dat jij moet wennen aan eten dat kennen we

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

-

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 841
Totaal aantal bezoekers 111461

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 01 November 2017

Au Pair in the USA

17 September 2015 - 29 Oktober 2015

Onderwijs in Oeganda

Landen bezocht: