Zomerweer, Dutchies, familyvisit & vakantie! - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu Zomerweer, Dutchies, familyvisit & vakantie! - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu

Zomerweer, Dutchies, familyvisit & vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 Maart 2017 | Verenigde Staten, Stamford

Heee allemaal!

Ik kan het bijna niet geloven, maar dit is toch al echt mijn vijfde blog, wat betekent dat ik het echt al vijf maanden uit houd in Amerika!

Ik was gebleven bij het weekend van 11 en 12 februari! Mijn hostdad was dit weekend in Barcelona voor werk, waardoor ik in de ochtend een paar uurtjes geholpen heb met de kids. Hierna ben in naar NYC gegaan met Sammi. We zijn in de stad naar het Fashion Institute of Technologie geweest, toepasselijk, want het was fashionweek! Er waren hier allemaal outfits van de fashionweek in Londen en Parijs te zien. Op straat keken wij onze ogen ook uit, want we zagen mensen in de gekste outfits..
Hierna zijn we naar Central Park gelopen. Er was een ice-festival in Central Park met een silence disco. Dit was echt heel leuk! Iedereen ging helemaal los in het park op muziek, maar buitenstaanders kunnen die muziek natuurlijk niet horen zonder koptelefoon.. Erg grappig.
's Avonds zijn we in een Mexicaans restaurantje wat gaan eten en hier raakten we aan de praat met een jongen die in de stad woont. Hij vroeg waar wij vandaan kwamen door ons accent (hahaha, hoe komen we daar vanaf) en zo raakten we aan de praat. Hij vroeg ons wat wij al hebben gezien in NYC en wat we nog graag wilden doen. Wij wilden die avond eigenlijk heel graag naar een rooftopbar, vertelden dat en hij stelde voor om ons naar zijn favo rooftopbar te nemen.. Super gaaf was dat, vanuit de bar hadden we een heel mooi uitzicht. Er was een heel groot buitenterras, dat was nu erg koud, maar voor de lange warme zomeravonden die eraan komen is dat echt perfect!
Na een gezellige avond zijn we weer naar huis gegaan me de trein.
Op zondag zijn Sammi en ik gaan zwemmen in de sportschool en hebben we daarna lekker in de sauna gezeten. Verder kwam ik het huis niet uit op zondag omdat het aan het sneeuwen/regenen was, het was heel glad op de wegen en er was al een bericht uitgegaan dat de scholen die maandag twee uur later zouden starten.

Op dinsdag was het Valentijnsdag! Het is normaal gesproken mijn werk om het ontbijt voor de kids te maken, maar toen ik deze ochtend om 6.25 wilde beginnen met werken, stond de tafel al gedekt en rook de keuken heerlijk naar iets wat in de oven zat voor het ontbijt. Op tafel stonden ook drie cadeautasjes: voor de kids en voor mij! Ben weer zo verwend! Een super lieve kaart, cadeaubon voor manicure/pedicure, chocolaatjes en een knuffel van een konijn omdat ik hen over mijn lieve konijntje Marley verteld heb.. Na een gezellig ontbijt gingen de kids naar school. Zij hadden vandaag in de klas ook nog een valentijnsfeestje en mochten cadeautjes voor hun klasgenootjes meenemen.
Voor mij was valentijnsdag een speciale dag! Haha, jullie zullen wel denken, wat dan? Het heeft niks te maken met de liefde, maar op deze dag heb ik voor het eerst Nederlandse meiden ontmoet hier! Overdag heb ik geluncht met Babette, eindelijk hadden we een gaatje gevonden om af te spreken!, en 's avonds heb ik een drankje gedronken met Jessie. Babette is al een halfjaar in Amerika en woont een halfuur rijden vanaf Stamford en Jessie woont in een plaatsje naast Stamford en is hier sinds 7 februari. Twee super leuke meiden en toch wel even heerlijk om Nederlands te kunnen praten!
Op donderdag 16 feb ging Luke schaatsen met zijn klas op school en ik ben gaan helpen met het strikken van de veters en ben hierna uiteraard zelf ook even het ijs opgegaan! Love it! Luke wilde een wedstrijdje doen, maar dat heb ik niet gewonnen van mijn kleine ijshockeyer..

Op zat 18 feb ben ik met Saskia naar het Strand gegaan in Stamford, het was namelijk meeeega lekker weer.. Het voelde serieus als een warme lentedag! In hartje winter.. We hebben gewandeld en foto's gemaakt, hierna naar de bios gegaan en uiteten geweest in een restaurantje in down town. Hele gezellige dag!
Op zondag ben ik samen met Jessie naar NYC gegaan. We hadden beiden onze winterjassen aangedaan omdat je het maar nooit weet, in de stad is het vaak nog wat frisser dan in Stamford.. Helaas was dit niet echt nodig en hebben we meerendeel van de dag met de jas in onze hand gelopen! Het was 20 graden en gewoon bloedheet! We waren elke keer blij als we even in de schaduw konden lopen, terwijl ik echt van warm weer houdt en het altijd koud heb, haha! Op deze prachtige dag hebben we in Central Park gelopen en zijn we op de Brooklyn Bridge geweest. Het was Jessie haar eerste dag in de city, dus hebben we ook lekker de tourist uitgehangen en veel foto's gemaakt. Na dinner in Brooklyn zijn we naar huis gegaan. Deze maandag was het Presidents day, mijn hostparents waren beiden vrij dus ik hoefde niet te werken. We hebben lekker gerelaxed met elkaar thuis!

Die week was het elke dag heerlijk weer, op school liepen sommige kinderen zelfs met een korte broek! Ik ben veel buiten in het zonnetje geweest, echt genieten! En ondertussen heb ik mezelf heel erg verheugd op het weekend, wat toen kwam mijn familie!
Zaterdagochtend stond ik op het station te wachten en wat was het heerlijk om hen weer een knuffel te kunnen geven! Mam, pap, Deem en Stefan stonden hier ineens in Stamford waar ik nu woon.. En toen was mijn oma er ook nog ineens bij, als verrassing! Suuuuper leuk!!!! Tranen van blijdschap! Dit hele weekend heb ik geloof ik een smile van oor tot oor gehad. Zaterdag hebben we rondgereden in mijn auto door Stamford en omgeving, we zijn naar het strand geweest en in een typisch Amerikaans tentje wat gaan drinken. Smiddags zijn we naar mijn huis gegaan en hebben we met mijn hostfamily gedineerd. Mijn hostparents hebben heel de dag in de keuken gestaan om met hun Griekse kookkunsten iets lekkers voor mijn familie te maken.. en dat was gelukt! Iedereen vond het heerlijk en zat helemaal vol! En toen kwamen er nog allemaal lekkere Amerikaanse toetjes: redvelvet cupcakes, chocolate chip cookies, brownies, apple pie en ice-cream sandwiches! 10 kilo zwaarder zijn we naar de trein gegaan richting de stad! We zijn die avond naar Times Square gegaan en hebben gezellig wat gedronken.
Op zondag zijn we in de ochtend naar de Brooklyn Bridge gegaan. Ik was hier nog nooit sochtends geweest en dat was echt top, want het was mega rustig! Hierna zijn we met de boot naar Staten Island gegaan en hebben we langs het vrijheidsbeeld gevaren De zon scheen heerlijk en op de boot konden we zelfs even onze jassen uit. Smiddags hebben we Central Park bezocht en aan het einde van de middag zijn we naar Rockefeller Center gegaan en zijn we op de Top of the Rock geweest waar we de zon zagen wegzakken.. Zo mooi! Ten slotte hebben we echt New York Pizza gegeten in Times Square! Die dag hebben we zo'n 16 kilometer gelopen.. Moe maar voldaan hebben we nog wat gedronken in het hotel en hierna ons bed opgezocht.
Op maandag was het alweer tijd om afscheid te nemen :( We hebben extra lang gezellig ontbeten en hierna nog even rondgelopen in de stad. Om 1 uur moest ik mijn trein hebben en werd ik uitgezwaaid. Na een weekend met een glimlach van oor tot oor rondgelopen te hebben, kwamen daar toch echt tranen tevoorschijn.. Het was heel moeilijk om gedag te zeggen, maar wat hebben we genoten en een super tijd gehad. Dit had ik voor geen goud willen missen..

Toen had ik willen zeggen dat er weer een normale werkweek kwam, maar dat was niet echt een normale werkweek.. Op woensdag was ik gezellig onderweg om te gaan lunchen met Alexandra toen we een autoongeluk kregen. Er een andere auto van achteren op mij geklapt.. Dat was even heel erg schrikken! Gelukkig geen gewonden en geen ernstige schade aan de auto, ook de man die tegen mij aangereden had, gaf gelijk toe dat het zijn schuld was en gaf mij al zijn info en papieren voor de verzekering. Heel fijn! Toch was ik wel erg geschrokken en het leek mijn hostdad beter voor mij om even bij te komen. Hij is normaal nooit thuis, maar was precies die ochtend thuisgekomen vanuit Las Vegas, heeft even bijgeslapen en werd wakker met dit nieuws om vervolgens alles van mij over te nemen. Zo lief! Die avond heb ik beide verzekeringen moeten bellen om een verklaring af te leggen en de auto is ondertussen al gemaakt. Na het ongeluk hadden Alexandra en ik allebei last van onze nek en rug voor een paar dagen. Dat is nu wel over gelukkig!
Die donderdag heb ik 's avonds een drankje gedronken met Jessie in downtown Stamford, en vrijdagavond heb ik met Saskia en Laura (Frans meisje) wat gedronken. Super gezellig en er is altijd wat te doen in Stamford.
Op zaterdag werd ik wakker met hele erge pijn in mijn rug. Er was die dag een parade in Downtown Stamford voor Saint Patricks day waar ik graag heen wilde, maar ik ben deze dag lekker gaan chillen in bed en ik heb alle foto's van het weekend met mijn familie bekeken. Naarmate de dag voorbij ging, verdween de pijn gelukkig weer..
Zondag ben ik naar de gym gegaan en had ik afgesproken met een Colombiaans vriendinnetje, maar zij zei ineens af. Toen heb ik gezellig met mijn hostfamilie gegeten en bij de openhaard gezeten 's avonds!

Toen was er weer een nieuwe week! In deze week heb ik weer lekker gesport, drankjes gedaan, uiteten gegaan... hihi. En de ene dag was het 15 graden met een heerlijk warm zonnetje waardoor ik gewoon buiten in de tuin kon zitten en de volgende dag was het -1 met 5 cm sneeuw waardoor de scholen gesloten waren.. Bizar hè?

Nu ik dit schrijf is het vrijdagavond en ik ga zo lekker uiteten en drankjes doen in de stad. Morgen ga ik waarschijnlijk lekker het kind uithangen in Skyzone in Norwalk met Sassi en Laura. Ook gelijk maar weer eens kijken of ik nog wat turnbewegingen kan, hihi. Voor de rest van het weekend heb ik nog niet zoveel gepland dus we gaan zien wat voor leuks we spontaan kunnen gaan doen :)

Komende en volgende week is het spring break! Voor de kids betekent dat dus geen huiswerk en niet verplicht vroeg opstaan elke dag dus die zijn helemaal happy! En ik stiekem ook, want als zij niet vroeg hoeven op te staan, betekent dat dat ik ook langer kan slapen, hihihi. Natuurlijk zijn er deze week nog wel de sportactiviteiten en bijv. afspraken voor de tandarts, orthodontist en weer een check voor de allergieen van de kids, maar tussendoor kunnen we lekker relaxen, spelletjes doen, naar de bios, lunchen, tijd voor playdates.. Super fun dus! En het gezin gaat een paar dagen op vakantie en dan ben ik vrij.... Duusssss ga ik ook een paar dagen genieten van de zon in Miamiiii in Florida!!! Ik ga hier 24 maart heen. Super veel zin in!

In mijn volgende blog zul je lezen hoe de vakantie (+ Miami!!) was en het weekend van 1 april ga ik een weekend als een echte Amerikaanse student op een campus op Long Island University verblijven dus daarover ook meer de volgende keer!

Hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen.
Veel liefs en adiosss xoxoxox

P.S.
Ik vertel in mijn blog vaak alleen maar over alle leuke dingen die ik doe, maar natuurlijk zijn er ook mindere momenten. Die hebben we allemaal wel.. Het is bijvoorbeeld soms best even lastig om bij je 'baas' thuis te wonen, omdat je je nooit even helemaal kunt afsluiten van je werk. En je moet eigenlijk altijd op je best zijn, omdat zij je altijd zien. En natuurlijk is het soms moeilijk omdat je op sommige momenten toch even bij je familie of vrienden wilt zijn: om steun te zoeken als er iets rots gebeurd hier, om iets met hen te kunnen vieren als er iets leuks gebeurd of om er voor hen te zijn in een moeilijke tijd. Of gewoon even gezellig goed bij te kunnen kletsen zonder tegen een scherm aan te moeten kijken. Of gewoon iets simpels als een knuffel.. Hoewel Luke ook fijn kan knuffelen, mis je dat soms best ;) En op momenten dat ik de was van de kids aan het doen ben, denk ik soms: wat doe ik hier toch? Haha. Gelukkig heb ik nog ontzettend goed contact met iedereen in Nederland en ik ben daar zo blij mee! Sommigen au pairs willen helemaal niet meer naar huis, maar stiekem ben ik heel blij dat ik een thuis heb om te missen en dat ik kan uitkijken naar het moment om mijn familie en vrienden weer te zien!!!

  • 11 Maart 2017 - 22:28

    Nicki Van Eijck:

    Lieve Michelle,
    Wat heb je weer veel leuke dingen gedaan. Erg leuk om te lezen. Klein nadeeltje van het vele appen wat we doen is dat ik al veel gelezen had. Maar lees het graag een tweede keer. Ook ik kijk uit naar de tijd dat je terugkomt. Liefs van ons xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

-

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 111462

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 01 November 2017

Au Pair in the USA

17 September 2015 - 29 Oktober 2015

Onderwijs in Oeganda

Landen bezocht: