Roadtrip, Easter, clubbing & school! - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu Roadtrip, Easter, clubbing & school! - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu

Roadtrip, Easter, clubbing & school!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 Mei 2017 | Verenigde Staten, Newport

HOI HOI!

Daar zijn we weer met mijn blog over de 7de maand!
Ik heb in mijn vorige blog afgesloten bij het weekend van de Color Run en de hike in Bear Mountains in New York, dus dat brengt mij nu bij maandag 10 april.

Dit was de eerste dag van Holyweek, de week voor Pasen. De kids hebben deze week soort van gevast door vegetarisch te eten. Ik vond het erg leuk dat ze dat deden, ik eet natuurlijk altijd zo en hier hadden we dan ook veel gesprekken over. Luke kan het niet geloven dat ik bijvoorbeeld nog nooit bacon gegeten heb. Hij wilt heel graag dat ik het een keertje proef, maar daarmee moet ik hem helaas toch teleurstellen. Naast dat de kids geen vlees aten, was er deze week geen huiswerk en sommige activiteiten gingen niet door. Daarnaast ben ik op woensdag met de kids naar de kerk geweest (het is deze kerk als je het interessant vind om meer te lezen/zien: http://www.annunciationofstamford.org/) en zij gingen ook op vrijdagavond en zaterdag op zondag nacht naar de kerk (dit is een Grieks dingetje, de kerkmis was van 11 uur savonds tot 1 uur snachts en hierna was er een soort feestje bij ons thuis. Het is een traditie om dan een bepaalde soep te eten, gemaakt van lams organen en het hoofd was er ook ingekookt. Lekkere details he?)
Oke, eerst nog even terug naar vrijdag. Het was goede vrijdag en ik was hierdoor vrij. Ik ben altijd op feestdagen vrij, maar de meeste andere au pairs niet. Toevallig was Sassi deze vrijdag vrij in plaats van in het weekend, dus hebben we samen besloten om een roadtripje te maken naar Rhode Island. Dit is de kleinste staat van de USA en ligt naast Connecticut. De donderdag ervoor heb ik met Luke zijn leerkracht staan praten en die heeft mijn allemaal plekken verteld die leuk zijn om te bezoeken. Op vrijdagochtend zijn we vroeg vertrokken en langs allerlei plekken gereden. De eerste stop was Hammonasset State Park. We waren hier erg vroeg, rond half 9 al in de ochtend. Er was bijna niemand! We zijn hier even lekker uitgewaaid en hebben leuke foto's gemaakt. Toen zijn we weer verder gaan rijden naar Gilette Castle State Park. Om hier te komen, reden we in de middle of nowhere. Eenmaal daar konden we helaas niet het kasteel in, maar het was een indrukwekkend kasteel om van buiten te zien en het lag op een mooie plek aan een rivier, waar wij nu ook mooi uitzicht over hadden! Na het kasteel zijn we verder gereden naar Newport. We wilden onderweg nog stoppen bij een plaatsje dat heet Mystic, maar te tijd ging al zo snel dat we toch graag naar Newport wilden. Newport is een mooi eiland met een cliffwalk die erg bekend is onder de touristen. Sassi en ik hebben de auto geparkeerd, zijn toen eerst heel snel naar een wc gerend (geen grapjes, van al dat water drinken in de auto moet je ineens heel nodig) en hierna hebben we heerlijk gewandeld. Als je hier meer over wilt lezen, kun je deze sites even bezoeken: http://cliffwalk.com/ en http://www.newport-discovery-guide.com/newport-cliff-walk.html ''3.5 miles of history, beauty and adventure''. Je loopt bij deze wandeling langs het water en over rotsen (het is niet altijd een netjes pad) en je komt langs allemaal grote mansions. Aanrader! Na de cliffwalk hebben we gegeten in een Mexicaans restaurant en hebben we in de supermarkt wat snacks gekocht voor de weg terug. We wilden toen de zonsondergang bekijken bij Point Judith Lighthouse. Dit was een race tegen de klok, want we hadden de tijd niet goed in de gaten gehouden en ineens hadden we nog maar drie kwartier tot de zon zou ondergaan, en dit was net zo lang als het zou duren om daar uberhaupt te komen! We zagen de zon steeds verder zakken maar we hebben het gehaald haha! Het was een dikke tegenvaller dat we niet naar de vuurtoren konden lopen, er stond namelijk een groot hek omheen. Het was wel echt een mooie zonsondergang en wat hebben we een lol gehad die dag. Toen heb ik het hele stuk weer naar huis gereden, dat was ongeveer een rit van 2,5 uur. Om 11 uur waren we thuis en zijn we voldaan beiden ons eigen bed in gegaan!
Die zaterdag kwam er familie langs en hebben we Eastereggs gedyed met elkaar. Dit was heel leuk en gezellig! Ik kende het helemaal niet om eieren te dyen in plaats van verven. De eieren zijn super leuk geworden en daar zal ik ook wel een foto van toevoegen onderaan mijn blog.
Die zondag hebben we met het gezin een Paasontbijt gehad (en ben ik weer mega verwend met cadeautjes...) en we zouden toen met zn alle naar de kerk gaan, maar de kids waren heel moe doordat ze naar de kerk waren geweest en erg laat gingen slapen door het feestje die nacht. Ik was hier niet heen gegaan omdat het dus een Griekse kerk is.. Ik zou heel graag willen dat ik onderhand kon zeggen een woordje grieks te spreken, maar ik kom niet verder dan ' Καλημέρα' (ka-lee-me-ra) = goede morgen, ' Καληνύχτα' (ka-lee-neeh-khta) = goede avond, ευχαριστώ (ef-kha-ree-sto) = bedankt, ik weet ook hoe je kunt vragen aan iemand hoe het gaat en hoe je kunt vertellen ' mijn naam is..' maar ik kan daar nu niet de goede Griekse vertaling in hun schrift van vinden. Na het Paasontbijt ben ik met de familie meegegaan naar NYC. Het was een prachtige dag, het was wel 29 graden! In de wijk Queens zijn we bij familie en vrienden op visite gegaan. Er werd hier een heel Grieks paasfeest gehouden. Daar hoort ook een lam aan de spit bij, wat een heerlijk gezicht.. Iedereen was verbaasd dat ik vegetarier was en vond het gek dat ik geen lam wilde eten.. Het toppunt was toch wel dat een man aan mij vroeg of ik misschien de citroen die in de kont van de lam zat wilde hebben. ' Die is wel vegetarisch!'... Haha ik kon er gelukkig wel om lachen.

Die maandag begon er weer een nieuwe week. Ik moet altijd hard nadenken over wat ik allemaal gedaan heb als ik na een maand pas weer een blog schrijf. Die week was het nog heerlijk weer en toen was het eigenlijk voor het eerst dat de bloesem aan de komen te voorschijn kwam. In Nederland was dat al veel eerder, dus ik zat er echt op te wachten. Zo mooi vind ik dat! Ik ben die week veel buiten geweest: als ik moest wachten op Luke totdat hij klaar was met hockey, ben ik lekker gaan wandelen over het strand (het gebouw is aan het strand) en op vrijdag was er een family fun night op de school van de kids en zij hebben mij de bossen van de school laten zien en we hebben hier even gewandeld. Hier heb ik voor het eerst een chipmunk gespot, het beestje bleef heel stilletjes zitten. Wat zijn die beestjes schattig zeg! Alexandra had deze week een trip met school naar Washington. Ze was drie dagen weg en wat was het rustig en gek om alleen maar voor Luke te hoeven zorgen! Deze week zijn ook weer de opa en oma teruggekomen uit Houston (zij zijn daar gebleven sinds ik daar ben geweest met kerst, omdat zij het hier te koud vinden gedurende de winter.. Ik geef ze gelijk!) en het was heel leuk om hen weer te zien. Ze zijn altijd zo lief voor mij! Na de family fun night heb ik de kids daarheen gebracht en toen stond de tafel ook al gedekt voor mij! Ik heb een hapje meegegeten en ben toen naar Laura gegaan samen met Sami en we hebben hier een filmavondje gehouden totdat ik in slaap viel en besloot dat het tijd was om naar huis te gaan hahaha.
Op deze zaterdag heb ik een beetje uitgeslapen, naar de gym gegaan en toen smiddag's en savonds met Jessie afgesproken. Vlak voordat ik weg ging stond ik met mijn hostmom in de keuken en zij sneed in haar hand, ik heb haar toen naar het ziekenhuis gebracht waar ze drie hechtingen heeft gekregen. Ze mocht toen niks meer met haar hand doen, en mijn hostdad moest zondagochtend al naar een afspraak, waardoor ze mij hebben gevraagd om die zondagochtend Luke naar de hockey te brengen. Jessie en ik wilde zaterdagavond uitgaan, maar dat werd hem niet meer hierdoor. Ik moest namelijk al om half 7 opstaan om Luke naar de hockey te brengen. Jessie en ik zijn toen dus op zaterdag naar de mall geweest en uit eten gegaan (en dit is wat we ervan hebben geleerd: geloof niet altijd dat een chocolade taart homemade is als dat op de kaart staat.. bah bah). Tijdens de hockey heb ik weer heerlijk gewandeld aan het strand, dat is dan wel weer een voordeel als je toch al je bed uit bent, anders was het daar niet van gekomen. Na de hockey was ik om 9.30 thuiskomen en hierna moest ik gelijk door naar mijn eerste class over de Niagara Falls aan de University of Bridgeport. De class was van 10 tot 4 uur in de middag. Het was de eerste van de drie lessen en na die drie lessen gaan we een weekend naar de Niagara Falls. Deze lessen zijn ook voor het verplichte uitwisselingsidee van het au-pair programma, net zoals de weekend class aan Long Island University waar ik het in mijn vorige blog over heb gehad. Om heel eerlijk te zijn was de les echt mega saai en kan ik niet wachten om gewoon lekker die watervallen te bezoeken in juni! Het was een hele lange dag in de schoolbanken en hierna hebben Sami en ik onszelf dan ook getrakteerd op een lekker ijsje!

De volgende week is de week van 24 april alweer. Deze week was geloof ik niet heel bijzonder. Op vrijdag ben ik uitgegaan in Stamford met een paar vriendinnetjes en ik heb toen bij Sassi geslapen. Mijn hostdad vind het altijd helemaal leuk als ik uit ga, hij vraagt elke avond of ik uit ga en zegt dan: 'Go clubbing, go clubbing!!' dus ik dacht ik ga maar weer eens... Haha. Die zaterdag was het de verjaardag van de hostkid van Jessie en haar hostparents hadden gevraagd of ik wilde helpen daarbij. Die dag heb ik dus daar geholpen en zestien vier/vijfjarige vermaakt. Na deze drukke dag hebben Jessie en ik nog een drankje gedronken op het terras in de stad, het was savonds om 10 uur namelijk nog steeds 25 graden! Die volgende dag had ik weer een class van 10 tot 4 uur in de middag..

Toen was het alweer week 4 van deze maand. Die week ben ik op dinsdag met Jessie meegegaan naar haar verzorgpaarden en die mocht ik lekker mee wandelen, knuffelen, borstelen en wassen. Dat was echt genieten! Die woensdag was het 'grootouders en speciale vrienden-dag' op de school van Luke en Alexandra. Ik ben hier de hele ochtend geweest in Luke zijn klas. Het was heel leuk om als leerkracht mee te mogen kijken op een school hier in Amerika. Dat wilde ik stiekem al sinds dag 1 dat ik hier ben en nu was het eindelijk zo ver! Luke was ook heel enthousiast dat ik er was en heeft mij van alles laten zien. Na deze halve dag school ben ik met Alexandra gaan lunchen en Luke moest naar NYC met mijn hostmom voor een doktersafspraak. Die vrijdag ben ik weer uitgegaan in Stamford. Het was die dag Cinco de Mayo, een Mexicaanse feestdag en er waren overal mensen met sombrero's te vinden. Het was weer heel gezellig. Afgelopen zaterdag (6 mei) heb ik genoten van het heerlijke weer door eerst 2,5 uur te skypen met Shirley in de tuin en daarna ben ik met Sassi haar hostkids naar de speeltuin geweest. Dat is nog een betere workout dan naar de gym gaan hoor, haha, ik bleef achter die kids aanrennen. In de avond hebben we daarna een filmavondje bij haar thuis gehouden. Op zondag heb ik met thuis geskyped en wilde ik met Laura gaan hiken, maar er kwam iets tussen waardoor dat helaas niet doorging. Wel ben ik toen om 4 uur naar de kerk gegaan in Fairfield, waar ik ook al eens eerder iets over heb verteld. Het was een mooie mis over liefde met weer veel mooie liedjes.. Nadat we hier wat gegeten hebben zijn we naar huis gegaan.

De afgelopen dagen waren druk omdat mijn hostdad in Europa zit voor werk en mijn hostmom is heel druk op werk. Ik maak lange werkdagen en ben echt zo ontzettend moe.. Dus het was wel goed dat ik dit weekend een rustig weekendje had. Komend weekend hoop ik eindelijk weer eens naar NYC te gaan, want dat is al weer 'n maand geleden geloof ik!

Het is nu dinsdag 9 mei als ik de blog schrijf en morgen 10 mei al ik de blog post. De kids heb ik net naar school bebracht, de was zit in de wasmachine en ik ben kip aan het bereiden voor vanavond.. Ik ga straks naar de gym en nog wat boodschappen doen.. Druk druk druk!

Tot 10 juni, dan kan ik jullie vertellen over mijn trip naar Washington DC en de Niagara Falls! Bye!

  • 10 Mei 2017 - 23:42

    Nicki Van Eijck:

    Lieve Mies,
    Wat ontzettend leuk om te lezen. Ik word al moe van het lezen van dit verslag, laat staan van dat je dit allemaal doet. Ik kijk nu alweer uit naar het verslag van 10 juni. Heel veel plezier van ons en dikke knuffel. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

-

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 111458

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 01 November 2017

Au Pair in the USA

17 September 2015 - 29 Oktober 2015

Onderwijs in Oeganda

Landen bezocht: