Philadelphia, kamp, Mexico & 4th of July! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu Philadelphia, kamp, Mexico & 4th of July! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu

Philadelphia, kamp, Mexico & 4th of July!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 Juli 2017 | Mexico, Playa del Carmen

Hoi allemaal! Zijn jullie klaar voor número 9? (ja ja, je kunt wel zien dat ik naar Mexico ben geweest...)

Mijn laatste blog heb ik afgesloten met dat ik in de bus zat onderweg naar Philadelphia, dat was op zaterdagochtend 10 juni. Zaterdag rond een uur of 10 was ik er al en Felicia stond op mij te wachten op de parkeerplaats dichtbij. Althans, dat dachten we. Bleek later dat we toch 40 minuten wandelen van elkaar vandaan waren, want er zijn verschillende busstations.. er moet altijd even wat verkeerd gaan! Toen we elkaar gevonden hadden, kon ik mijn koffer in haar auto droppen en toen zijn we de stad in gegaan. Philadelphia is niet heel groot, maar we hebben er toch een hele dag rond kunnen lopen en fietsen en veel leuks gedaan. We zijn als eerste naar de Magic Gardens gegaan. Alles is hier gemaakt van mozaïek: de muren, de vloer, zelfs hele trappen en gangetjes. Het is heel kleurrijk en leuk om rond te lopen. We hadden het iets groter verwacht, maar ondanks dat het zo klein was hebben we er wel anderhalf uur rondgelopen!
Hierna zijn we naar de Rocky Steps gelopen, ook wel bekend van de film Rocky, we hebben het nieuwste drankje bij Starbucks uitgeprobeerd en even afgekoeld in een fontein (er stonden borden: verboden te zwemmen, maar het leek serieus een zwembad, zoveel kinderen waren er in aan het zwemmen!) want het was echt zo heet die dag! Hierna hebben we wat gegeten en daarna doorgelopen naar de Liberty Bell en Spruce Street Harbor Park. Dit is een park aan het water met allemaal hangmatten, gekleurde lichtjes in de bomen, muziek en foodtrucks. Zo leuk!! Felicia en ik hadden ontzettend veel geluk, we kwamen aanlopen en bemachtigden gelijk een hangmat die we voor de rest van de avond niet meer verlieten! Die nacht hebben we bij Felicia haar hostfamily geslapen en de volgende dag heb ik hen ontmoet! Hele leuke mensen. Die zondag zijn we naar Hershey's Chocolate World gegaan! Ik denk dat iedereen die mij kent wel weet dat chocolade echt mijn guilty pleasure is... Nou is Hersheys chocolade echt niks vergeleken bij Tony's of Milka... maar, het was heel leuk om even te zien en ze hebben wel heerlijke cupcakes, zonder die te proeven, kon ik niet weggaan volgens Felicia.. Nou vooruit.. We zijn toen doorgereden naar het Lantern Fest! Het was overdag gewoon gezellig met muziek en foodtrucs en toen het donker werd maakten iedereen 's mores en werd er afgeteld tot we de lantarens de lucht in lieten... Woorden komen te kort als ik dat probeer te beschrijvenn, het was zooo prachtig... Ik denk dat jullie wel een beetje begrijpen wat ik bedoel als jullie de foto zien (zie facebook). Die avond heb ik ook weer geslapen bij Felicia thuis en de volgende ochtend heeft zij mij naar de trein gebracht. Ik hoefde die maandagochtend niet te werken! Ik heb nog even in NYC rondgelopen en heb toen de trein naar Stamford gepakt.

In die week was dinsdag (13 juni) de laatste schooldag voor Luke en donderdag (15 juni) had Alexandra haar laatste dag... Toen begon de drie (!!!!) maanden lange vakantie! Die week hadden ze nog geen kamp, dat begint vanaf volgende week en dat zal ik straks even uitleggen.
Deze week had ik nog gezellig een clustermeeting op woensdag, we spraken af met drie andere clusters in het park om 's mores te maken! (voor degene die niet weten wat dit is: zoete crackers met marshmallows en chocolade). Op donderdag en vrijdag ben ik met de kids naar het zwembad gegaan (het gezin is lid van een poolclub) en op vrijdag kwam er nog een vriendje van Luke langs.

Het weekend van 17 en 18 juni zou ik eigenlijk met Jessie naar de Hamptons gaan om te gaan varen, maar ik merkte aan mezelf dat ik echt even rust nodig had. Ik was de laatste weken elk weekend weg en wilde graag ook weer even wat tijd doorbrengen met mijn hostfamily! Dus dat heb ik gedaan! Zaterdag was ik thuis en heb ik in de avond een drankje gedaan met Sassi en op zondag zijn Sassi en ik samen naar Clinton gereden, hier zijn allemaal kleding outlets. Dat was een uurtje rijden en een hele gezellige dag!

De week van 19 juni begonnen Luke en Alexandra met kamp. Voor de rest van de vakantie gaan beide kids naar verschillende kampen. Alexandra gaat 3,5 week weg naar Maine (zij slaapt daar) en doet als ze terug komt sychroon zwemmen kamp, en Luke doet een kamp van school, een ander kamp in de buurt en hockeykamp. Luke had deze week elke dag het kamp van school en Alexandra was thuis op maandag, dinsdag en woensdag en vertrok op donderdag naar Maine. Ik bracht Luke elke dag naar kamp en dan haalde ik hem samen met Alexandra op en gingen we naar het zwembad om te lunchen en te zwemmen. Op woensdag kwam er weer een vriendje mee en op donderdag had Luke ook een playdate (maar dan bij iemand thuis) en die dag hebben mijn hostparents Alexandra naar haar kamp gebracht. Dit was zo'n 6 uur rijden.. best verweg en lang voor een meisje van 13 vind ik! Ze heeft geen telefoon, we kunnen alleen brieven schrijven... We hebben er ondertussen drie ontvangen. De rest van de dagen die ik beschrijf deze blog is Alexandra dus weg...
Die vrijdag was ik onverwachts vrij! Luke moest naar NYC om een allergie test te doen en hij is geslaagd! Hij is niet meer allergisch voor ei! JEEEJ! Nu kan hij eindelijk wentelteefjes en normale pannenkoeken eten!

Die zaterdag 24 juni ben ik heeeeel vroeg in de nacht vertrokken naar Mexico. Ik vloog om 7 uur 's ochtends al en landde om 10 uur al in Cancún! Op de koffer wachten... op de taxi wachten.... Rijden naar het hotel... de tijd leek wel eeuwig te duren als je weet dat je je ouders weer gaat zien, haha! Wat was het fijn om hen weer in de armen te sluiten! We hebben samen 9 dagen samen gehad, gerelaxed en dingen bezocht! We zijn naar de Maya tempels in Tulum gegaan, Xel-Ha, naar het centrum van Playa del Carmen, we hebben gesnorkeld in de zee en in cenotes gezwommen. Ik heb ontzettend genoten. Het weer was alle dagen bloedheet en zonnig, het eten was heerlijk, de mensen zijn mooi en het land op zich is prachtig! Rond ons hotel zagen we overal neusberen, apen, leguanen, schildpadden en pelikanen. Echt geweldig! Helaas hebben we geen bezoek gebracht een Chichen Itza, het was een reis van drie uur heen en terug en mijn ouders wilde de tour daarom liever niet doen.. helaas, misschien kom ik nog eens terug! Op zaterdag 1 juli hebben we mijn vaders 50ste verjaardag gevierd samen en toen hebben we op zondag afscheid moeten nemen... dat valt wel zwaar hoor.. maar goed, nog maar iets meer dan drie maanden vanaf die dag en dan zit mijn jaar er al op...

Ik kwam zelf van zondag op maandag nacht weer thuis. Die maandag en dinsdag was ik ook nog vrij. Dinsdag was het de Fourth of July, ook wel independence day (onafhankelijkheids dag). Ik ben naar NYC gegaan met Sami. We hebben de Ferry naar Staten Island genomen en 9/11 Memorial, ook wel Ground Zero genoemd, bezocht. Heel speciaal! We hebben daar later met Agnes afgesproken en wat gedronken in een bar en toen naar een appartement in de wijk TriBeCa gegaan met super mooi uitzicht over NYC! Hier waren ook Jessie, Jon, Sassi en Britt en hebben we samen de zon onder zien gaan en het vuurwerk bekeken onder het genot van een drankje... Dit was echt een hele gezellige en speciale avond die ik niet meer snel vergeten zal.

Woensdag was mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ook weer voor het eerst dat ik Luke zag! Zij waren namelijk het weekend dat ik thuis kwam van Mexico op vakantie en waren 4 juli in de middag teruggekomen, maar ik was toen al in NYC.. Het was zo schattig... die woensdagochtend kwam hij naar mij toe in mijn kamer om mij een dikke knuffel te geven 'want hij had mij zo gemist!' Het is toch zo'n lieverd. Die dag kwam er een vriendje langs en zijn we samen naar het zwembad gegaan. Die avond ben ik samen met Sassi, Sami en Trang in Stamford 'Back to the Future'gaan kijken, het was buiten in de openlucht en iedereen zat op een kleedje in het gras. Dit was een hele leuke sfeer en de hele zomer lang is wordt er elke woensdag een andere film gedraaid hier dus ik zal er nog wel vaker heen gaan denk ik!
Donderdag kwam er weer een vriendje van Luke mee naar het zwembad en donderdagavond ben ik naar Sassi gegaan. Vrijdag kwam er weeeeer een vriendje van Luke spelen (die dag regende het dus konden we helaas niet naar het zwembad). Het is wel echt hard werken hoor, elke dag naar het zwembad, lekker zonnen terwijl je let op de kids die zichzelf prima zelf vermaken... haha! Ik heb niks te klagen... Op vrijdag avond ben ik naar Jessie haar huis gegaan voor een gezellig avondje!
Op zaterdag heb ik lekker uitgeslapen, geskyped met thuis en toen met Laura en haar Amerikaanse vriend en wat andere Amerikaanse vrienden naar een park gegaan en daarna in de tuin KanJam gegespeeld. Dit is weer een typisch Amerikaans spelletje, wat je speelt met een frisbee.
Zondagben ik naar het strand gegaan met Jessie en toen was het weekend al weer om! Lekker gerelaxed!

Nu is het maandag! Luke is net opgehaald door de schoolbus om naar kamp te gaan. Hij vond het helemaal geweldig om alleen met de bus te gaan, want hij voelde zichzelf nu net een tiener! Vanmiddag om 4 uur komt hij pas weer thuis, dus ik heb tot dan vrij en ga zo dus met Sassi naar het zwembad! Vanavond is er weer een Clustermeeting bij de Starbucks en morgen ga ik een nieuw meisje ontmoeten, ze is pas 2 weken hier in Amerika en ik ga haar Stamford laten zien! Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om helemaal alleen te zijn en nog geen vrienden te hebben, dus vind ik het helemaal leuk om iemand anders hierin te helpen! Verder plan ik om de andere dagen ook naar het zwembad of strand te gaan in mijn pauze en heb ik wat skype dates gepland staan! (hier heb ik alweer een lange tijd geen tijd voor gehad, sorry sorry sorry als je je aangesproken voelt hahaha).

Volgende week maandag komt Alexandra weer thuis van 3,5 week kamp in Maine. Ik hoop dat zij het leuk heeft gehad! Daarnaast komt volgende week de familie uit Houston (Texas), waar ik kerst heb gevierd, op bezoek hier in Connecticut! Hoe dat was lezen jullie volgende keer!

Ik wens iedereen in Nederland alvast een hele fijne vakantie toe!!! Ik ga nog even vollop genieten van de laatste maanden!
Veeel liefs van mij!

  • 10 Juli 2017 - 22:35

    Nicki Van Eijck:

    Hallo Michelle,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je vader. Leuk om dat daar samen te vieren. Gelukkig weet ik al veel van jouw dagboek doordat we regelmatig appen. En toch altijd zo leuk om te lezen. Wat gaat de tijd snel he. Nog drie maanden en dan zien we je hier weer verschijnen. Fijn ook voor je ouders en je zusje. Blijf lekker genieten meid. Kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs van ons XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

-

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 111447

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 01 November 2017

Au Pair in the USA

17 September 2015 - 29 Oktober 2015

Onderwijs in Oeganda

Landen bezocht: