Raccoons, goodbyes & hello's - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu Raccoons, goodbyes & hello's - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu

Raccoons, goodbyes & hello's

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

10 maanden in the States = 10de reisverslag!

Hi!
Op maandag 10 juli had ik mijn vorige blog geplaatst en daar vertelde ik dat ik die avond naar de clustermeeting bij Starbuck zou gaan en daar ben ik ook geweest. Het was leuk om iedereen weer te zien; door Mexico en independence day heb ik iedereen een tijd niet gezien. Toen ik half 11 's avonds thuis kwam en de tuin in liep, werd ik ineens verrast door vijf paar ogen die mij aanstaarden. Ze kwamen langzaam op mij af toen ik snel tien meter achteruit liep om mijn zaklamp aan te zetten.. Het waren wasberen (raccoons)! Ik weet niet meer hoe veel het er waren, gelukkig verdwenen ze snel toen ik mijn zaklamp tevoorschijn haalde! Wat een opluchting. Toen ik de tuin weer in wilde lopen, schrok ik weer want ineens kwam Twilight aanlopen.. Twilight is een huiskat en is dus nooit alleen buiten. De deur zat op slot en het alarm zat er zelfs al op, dus schijnbaar zijn ze hem vergeten en was hij buitengesloten. Hij was heel erg aan het miauwen en ik vroeg mij af of de wasberen hem hadden aangevallen... Gelukkig mankeerde hij niks!
De volgende dag was het dinsdag en toen heb ik afgesproken met een nieuw meisje uit ons cluster. Als er een nieuwe au pair is wordt er altijd iemand aan die nieuwe au pair gekoppeld: een buddy. Die persoon wordt zegmaar de eerste vriend hier in Amerika, degene aan wie de nieuwe au pair vragen kan stellen, iemand die hen op hun gemak laat voelen en die je rondleidt in je nieuwe woonplaats. Ik was bijvoorbeeld Sassi haar buddy. Het nieuwe meisje heet Ksenia en komt uit Oekraine. We hebben samen rondgereden in Stamford en gewandeld langs het strand en de boulevard. Het was heel gezellig en leuk om iemand uit een ander deel van Europa te leren kennen!
Op woensdag heb ik lekker geskyped in de tuin en verder niet veel interessants gedaan haha. Op donderdag kwamen twee vriendinnen langs, Laura en Sassi en hebben we geluncht en gewoon gezellig bijgekletst voordat Laura voor twee weken ging touren door West-Amerika. In de middag had Luke weer een playdate. Dit is altijd mijn favo werkactiviteit want het is altijd enorm gezellig met de nanny van Luke zn vriendje. Mercy had mijn moeder kunnen zijn qua leeftijd haha, maar dat mag de pret niet drukken!
Op vrijdagavond ben ik gezellig naar Sassi gegaan. Elke keer spreken we af om te gaan scrapbooken, maar eindigen dan kletsend of met een film aan in bed, haha! Het was in ieder geval weer heel gezellig!
Die zaterdag ben ik met Sassi en haar hostkids naar het strand gegaan. Haar hostparents hebben mij gevraagd om een keer een dag op de kids te passen als Sassi zelf niet kan omdat ze in Chicago zit. De kids vinden mij heel leuk (YES) en ik vind hen ook echt schatjes (het is een tweeling van 4) dus dat komt wel goed! Sassi heeft mij die dag even wat dingen verteld die ik dan kan doen. Op zondag ben ik naar New York City gegaan met Jessie en Agnes als afscheid voor Agnes.. Zij was rond dezelfde tijd als ik naar Amerika gekomen (midden oktober 2016), maar moest nu onverwachts terug naar Zweden. We hebben er dus nog maar een leuke dag van gemaakt in New York City! We zijn naar Brooklyn geweest en hebben daar in Empire Fulton Ferry en Main Street Park gezeten. Hier heb je een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge en de skyline van Downtown Manhattan. Hier dichtbij is de wijk DUMBO: Down Under the Manhattan Bridge Overpass, met de bekende plek is waar je uitzicht hebt op de brug vanuit de straat en The Empire State Building ook precies kan zien. Het zou mooie foto's kunnen opleveren, maar helaas staan alle toeristen hier foto's te maken :).

Toen was het weer maandag (17 juli). Terwijl ik het afgelopen weekend in New York City was, waren mijn hostparents samen met Luke naar de staat Maine gereden voor bezoekersdag bij Alexandra's kamp: Fernwood Cove.
Op maandag kwamen ze weer terug en namen zij Alexandra ook gelijk mee naar huis! Die was 3,5 week weggeweest en het was gezellig om, weer even bij te kunnen kletsen!
Elke zomer komt de familie uit Houston Texas op bezoek hier in Connecticut, omdat de zomer in Texas niet uit te houden is. Ik heb de familie tijdens kerst leren kennen: wij verbleven bij hun in huis. Ze zouden al sinds zaterdag in Stamford zijn, maar helaas was er iets gebeurd waardoor het onzeker was of ze überhaupt nou wel zouden komen.. Luke en Alexandra waren natuurlijk helemaal verdrietig.. ze hadden die week geen kamp gepland dus zaten ze eigenlijk maar te wachten op hun neefjes en nichtje.. Gelukkig kwamen ze op dinsdagavond toch aan! Ze gingen gingen met zn alle 's avonds naar de opa en oma hier in Stamford om samen te eten. Alexandra en ik hadden samen een cake gebakken voor dessert en die was heerlijk. Die avond ben ik naar Sassi gegaan en hebben we gezellig bijgekletst.
De neefjes en nichtjes waren er op woensdag, donderdag en op vrijdag ochtend vlogen ze weer terug naar Houston. Deze dagen pasten ik samen met de tante op de vijf kids. Op woensdagochtend had ik de drie jongens en deze draken waren al sinds 5 uur 's ochtends wakker... Om 7 uur 's ochtends hadden ze al een hele film gekeken en gespeeld met lego.. De meiden sliepen met de tante bij opa en oma en die sliepen lekker uit tot half 10 haha. Hierna ben ik met de jongens naar de opa en oma gereden en hebben ze daar gespeeld in de tuin. Later zijn we nog naar Skyzone gegaan, dit is een trampoline park waar ik zelf ook al eens geweest ben, en hebben we later een ijsje gegeten met de opa en oma. Die avond gingen we met z'n alle uiteten bij de pizzeria en die nacht sliepen de meiden bij ons en de jongens bij de opa en oma thuis. Die donderdag hebben ze weer gespeeld bij opa en oma en we hebben een mooie foto gemaakt van alle kleinkinderen met opa en oma (want de kinderen uit Houston zien zij maar 2, soms 3, keer peer jaar,,) voor op de kerstkaart van 2017. Hierna zijn we naar de poolclub gegaan en later nog naar een indoor zwembad met glijbanen. Die avond was er een BBQ bij ons thuis en toen sliepen ze met zijn alle nog bij ons thuis. Op vrijdagochtend hebben we bagels gehaald en met zn allen ontbeten en toen de neefjes, nichtje en tante uitgezwaaid.. Die dag hoefde ik niet echt te werken. De ouders waren thuis aan het werk. Ik ben even met Alexandra naar de gitaarwinkel gereden en toen was ik om 1 uur al klaar. Mijn hostmom en de kinderen gingen voor een weekend naar familie in Long Island, mijn hostdad bleef thuis om te werken in de tuin en aan de opritlaan. Ik ben die vrijdag met Sassi naar de poolclub gegaan en in de avond naar Beer Garden met Jessie. Dit was super leuk buiten met foodtrucs en live muziek :)
Die zaterdag ben ik gaan minigolven in Norwalk met Agnes en Jessie en hierna een hapje gegeten.. Dit was de laatste keer dat we Agnes konden zien, wat die zondag vloog ze terug naar Zweden. Zondag ben ik met Jessie naar New York gegaan. We gingen naar Revel bar/restaurant voor brunch, hier kwam ik Claire tegen die ik heb leren kennen op Long Island University; heel leuk! Later gingen we naar PHD rooftop bar met echt een breathtaking view! We gingen met een promotor dus alles was gratis... De hele middag en avond gratis drankjes en eten! Echt goed geregeld en gezellige mensen ontmoet! Hierna zijn we nog even langs gegaan bij Jessie haar Amerikaanse vriend, hij heeft een appartement in Manhattan, en toen hebben we de trein terug naar huis genomen.

Maandag 24 juli! Kids weer naar kamp: Luke ging naar Camp Playland en Alexandra naar sychronized swimming camp en daarvoor ben ik in de ochtend elke dag een uur onderweg om de kids naar beide kampen te brengen... als ze 's middags thuis zijn heeft Luke nog karate op maandag en woensdag en op donderdag ice hockey.. Druk druk druk!
Die maandag ben ik naar de meeting gegaan. Sommige au pairs uit andere clusters gaan nooit naar de meetingen, maar ons cluster is zo leuk en gezellig dat ik er echt elke maandag heen ga. Nu het zomer zijn er ook elke week nieuwe au pairs en ik vind het super leuk om hen dan te ontmoeten :) Helaas betekent het als er nieuwe au pairs komen, dat er ook veel weg gaan... De zomer is echt het grote wisselseizoen voor au pairs en helaas moet ik dus ook gedag gaan zeggen tegen wat vriendinnetjes..
Op woensdag ben ik naar het strand gegaan met Sassi en haar beste vriendinnetje uit Duitsland die op bezoek was en 's avonds zijn we naar de film geweest in het park. Hier waren nog wat andere au pairs en Amerikaanse vrienden. We hebben eigenlijk meer gekletst met zijn allen dan de film gekeken, haha!
Op vrijdag ben ik met Ksenia gaan lunchen en 's avonds zijn we met een hele groep au pais en Amerikanen bij iemand thuis spelletjes gaan doen en hier na zijn we uit gegaan in Stamford, het is zo'n gezellige groep van mensen die we hebben!
Op zaterdag heb ik weer met Ksenia afgesproken en in de avond ben ik met Babette uiteten gegaan. Babette is een Nederlands meisje waar ik twee keer eerder mee heb afgesproken, ze woont ongeveer 45 minuten bij mij vandaan en dit was haar laatste weekend in de States, dan zat haar jaar erop... En dan besef ik toch steeds weer hoe dicht ik bij het einde kom... Whaa!
Op zondag het ik een relaxdagje gehouden... Ik heb gesport en verder niet veel gedaan. Heerlijk!


Maandag 31 juli was de start van weer een week met kamp.. Alleen die week had Alexandra geen kamp zelf, maar ze was coach voor jongere kinderen. Ze begon elke dag pas om 12 uur, dus in de ochtend moest ik alleen Luke klaar maken en wegbrengen, dan had ik even twee uurtjes voor mijzelf en dan moest ik Alexandra wegbrengen. Beetje onhandig rooster, maar het was even niet anders. Het is nog steeds super lekker weer hier elke dag en ik ben dus op dinsdag weer naar het strand gegaan met Sassi en een nieuw Zweeds meisje: Matilda. Elke keer als er leuke nieuwe meiden komen vind ik het toch wel super jammer dat ik weer bijna weg ga en niet echt de kans heb om hun nog goed te leren kennen. De kids zitten met de lekkere weer heel de dag binnen te sporten dus na kamp heb ik ze meegenomen voor een lekker ijsje en in de avond hebben we samen pizza gebakken. Heel gezellig!
Op woensdag zijn Sassi en ik even samen naar de mall gegaan in onze break en ben ik in de avond een drankje gaan doen met Jessie en een Mexicaans meisje. Op donderdag kwam Sassi nog even langs voordat ze naar Chicago ging vliegen en verder heb ik niet veel gedaan en op vrijdag ben ik naar Laura gegaan. Zij heeft twee weken gereisd door West-Amerika dus het was tijd om lekker bij te kletsen! Ze vertelde mij daarnaast dat ze haar wimpers had geverfd en vroeg of ik dit ook wilde... JA! Ze had het binnen 10 min gedaan en het is zooo mooi! Veel van jullie weten denk ik wel dat ik niet zo van make-up houd, maar ik vind het wel mooi staan. Dit is dus echt perfect voor mij: ik hoef geen mascara op te doen, maar het lijkt wel alsof ik het op heb.. Bedankt Laura! Ik ga zelf ook wimperverf kopen als ik thuis ben, hahaha. Die middag bracht ik de kinderen naar opa en oma en ben ik daar blijven eten. De opa moest naar de kerk en de oma vond het niet fijn om alleen te zijn met de kids (in verband met hun allergieën, zij durft de epi-pen niet te gebruiken) ben ik gebleven tot half 9 in de avond. Het zijn toch zulke lieve mensen..
Op zaterdag heb ik van 12 uur 's middags tot half 12 's avonds gewerkt bij Sassi's hostfamily omdat zij in Chicago zat en de ouders naar een bruiloft moesten, heb ik voor Sassi haar hostkids - een tweeling van 4 jaar - gezorgd. We zijn naar drie verschillende speeltuinen geweest en hebben ge-mini-golft en ten slotte naar de diner geweest. Het was een onwijs leuke dag met die schatjes, maar ook wel vermoeiend haha.
Die zondag ben ik naar Cove Beach gegaan in Stamford met Laura en haar Amerikaanse vriend. Hier waren allemaal vrienden van hem en nog twee andere au pairs uit ons cluster aan het bbq'en, beerpong en American football aan het spelen in het park aan het strand. Het heeft daar zo'n leuke sfeer, want overal zijn groepen aan het bbq'en en picknicken.. Het was zo gezellig dat het wel een beetje laat werd en op maandag ging de wekker helaas weer om 6.15.. :(

Maandag 7 augustus moest ik de auto naar de garage brengen voor service en in de avond ben ik weer naar de meeting geweest.
Dinsdag ben ik naar de kapper geweest, na 10 maanden niet knippen was dat dan toch nodig. Op woensdag zijn Sassi en ik naar de piercing winkel gegaan en heeft zij een tweede en derde gaatje laten zetten en ik heb een helix piercing gezet! Het deed helemaal geen pijn en ik ben er echt heel blij mee. Hierna zijn we naar de nagelsalon gegaan en hebben we manicure en pedicure gedaan want ik had nog een bon liggen die ik van mijn hostfamily had gekregen. In de avond was het afscheidsdinner van Sami, die vertrekt vandaag naar California voordat ze naar Duitsland teruggaat. We hebben heel toepasselijk gegeten bij California Pizza Kitchen en daarna nog een drankje gedaan in de bar.

Over reizen en Californië gesproken.... ook ik ga nog 2 weken reizen aan de westkust.. Whoeeee! Super veel zin in! Daarna vlieg ik op 21 oktober naar huis. Ik denk de laatste tijd veel aan thuis omdat het nu echt dichtbij gaat komen. Ik ben heel excited, maar aan de andere kant begin ik nu ook steeds meer te realiseren wat ik hier allemaal achter moet laten... en dat is echt heel dubbel!
Maar goed. Daar mag ik van mijzelf nog niet te veel over nadenken... Ik heb nog twee maanden plus twee weken reizen in het vooruitzicht en daar ga ik nog volop van proberen te genieten. Op 2 september ga ik nog voor drie dagen naar New Orleans met mijn Duitse vriendinnetje Johanna en daar kijk ik erg naar uit!

Nu ik dit schrijf is het donderdag 10 augustus en ga ik zo met Matilda naar de sportschool. Fijne dag allemaal & tot de volgende keer...... xxx

  • 11 Augustus 2017 - 08:19

    Mickey:

    Mooi verslag, Michelle. Wat heb je een prachtige tijd daar. Daar kun je de rest van je leven op terug kijken. Je kunt trots zijn op jezelf!

  • 11 Augustus 2017 - 11:30

    Nicki Van Eijck:

    Wauw Mies, wat maak je weer allemaal gezellige dingen mee. Lekker veel ook voor jezelf gedaan. Wimpers lijken me mooi. Piercings jakkes. Maar dat wist je al

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

-

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 111481

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 01 November 2017

Au Pair in the USA

17 September 2015 - 29 Oktober 2015

Onderwijs in Oeganda

Landen bezocht: