Sleepovers, limoride, New Orleans & countdown.. - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu Sleepovers, limoride, New Orleans & countdown.. - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu

Sleepovers, limoride, New Orleans & countdown..

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 September 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

Hi!

Weer even terug naar vorige maand. Ik heb mijn vlog toen afgesloten op donderdag 10 augustus. Ik ga proberen deze maand iets kort te beschrijven en ik vooral over de weekenden en vrije dagen vertellen. Jullie weten onderhand denk ik wel dat ik, overdag tussen het werken door en 's avonds na het werken, vaak afspreek met mijn vrienden en dan ergens in de stad of bij iemand thuis wat ga drinken, afspreek om een film te kijken (in het park of bij iemand thuis), ga sporten of naar het winkelcentrum ga.. Ik merk dat ik het schrijven van deze hele uitgebeide blogs een beetje zat wordt en voor jullie is het dan ook niet leuk om te lezen, want het is door de weeks elke keer hetzelfde. Oke, daar gaan we dan..

Op vrijdag 11 augustus ben ik gaan kijken naar een synchronized swimming optreden van Alexandra en een hockeywedstrijd van Luke na kamp. 's Avonds ben ik naar Laura gegaan en hebben wij heel gezellig samen een filmavond gehouden en heb ik bij haar thuis geslapen. Haar hostparents en kids waren namelijk twee maanden weg naar Europa en is al die tijd alleen thuis. Wat een geluk voor haar is, want zij heeft dus gewoon die twee hele maanden vakantie! Die volgende dag zijn Laura en ik samen naar de sportschool gegaan en daarna ben ik met Matilda uiteten gegaan. Op zondag heb ik afgesproken met Shaenny en Camilla, twee Brazilliaanse vriendinnetjes, en hiermee ben ik lekker gaan wandelen op het strand en toen kwamen we Sassi nog tegen die daar met haar kids was, zij moest helaas werken. Ik heb ontzettend veel geluk dat ik nooit in het weekend werk, maar toevallig dat weekend heb ik een paar uurtjes op de kinderen gelet, omdat de ouders naar een bruiloft gingen. Zeker nu het einde van mijn jaar eraan komt, vond ik het toen niet erg om even wat tijd met de kids door te brengen in het weekend. Door de weeks hebben wij bijna nooit tijd om een spel te spelen, uit eten te gaan of naar een park te gaan of een film te kijken... En die zondag kon dat dus eindelijk wel!

Op vrijdag 18 augustus ben ik weer naar Laura gegaan en deze keer kwamen er nog vier andere meiden uit ons cluster: Emily, Nicky, Marjorie, en Duitse Laura. Franse Laura, bij wie wij sliepen, had een fondue gevonden en dacht dat het een goed idee zou zijn om daar Nutella in te doen.... dit smelt natuurlijk niet zoals normale chocolade dus dit ging helemaal mis, haha. Franse Laura heeft die avond weer crepes gemaakt en ik moet eerlijk toegeven, crepes die gemaakt door een Frans persoon zijn toch wel heel erg goed! Hierna hebben we een film gekeken en met zijn allen in haar kamer geslapen. Super gezellig! De volgende dag hebben we nog gerelaxed bij Laura thuis en alle bedden opgeruimd en die zondag ben ik samen met Matilda naar NYC gegaan. We zijn naar Central Park gegaan en hebben in een bootje gevaren. Dit is echt een aanrader om te doen wanneer je in de stad bent! Hierna hebben we de metro gepakt naar Greenwich Village in NYC. We hebben door de wijken SOHO, Little Italy en Chinatown gelopen en gebruncht in SEAMORE'S. Een heel schattig tentje. Alles van deze dag is te zien op Matilda's Youtube kanaal via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=3IMXkqg9Zc8 (misschien moet je die even knippen en plakken om te bekijken. De blog is in het Zweeds, maar de beelden zijn misschien wel leuk om een indruk te krijgen van deze dag)

Die week van maandag 21 augustus hadden de kids geen kamp meer, deze week waren ze vrij. Voor hen was dat super leuk want we konden elke dag naar de poolclub en er waren meerder play dates gepland, maar voor mij was die week niet zo fijn.. Ik heb namelijk veel te veel uren gewerkt en ik was daar niet zo blij mee.. Ik wil de ouders graag helpen wanneer het een drukke periode is, maar ze hadden mij niks gevraagd en ik was elke dag aan het wachten tot zij thuis kwamen, want ik had ook geen werkschema gekregen. Ik vond dit dus niet zo netjes....
Die maandag was er een zonsverduistering! Bij ons in Connecticut was deze niet volledig te zien, maar wel voor een groot deel verdween de zon achter de maan. Samen met de kids hebben hiernaar gekeken en dat was toch wel heel bijzonder en mooi om te zien!

Die zaterdag ochtend vertrok mijn hostfamily naar Aruba voor 5 dagen, dus ik was die maandag, dinsdag en woensdag na het weekend ook nog vrij! Ik ben op zaterdag ochtend naar Laura gegaan en heb ik haar opgepikt en zijn we naar de laatste BBQ van deze zomer gegaan bij een van de personal trainers, van de gym waar ik naar toe ga, thuis. Er kwamen hier allemaal Amerikaanse mensen en ook best veel andere au pairs en dit was super gezellig. Later die avond ben ik naar NYC gegaan met Jessie. Die avond hebben we een limoride gedaan en hebben we daarna dansjes gedaan in de club. Die nacht hebben we bij Jessie haar vriend in NYC geslapen, hij was zelf niet thuis dus wij hadden het appartement voor onszelf. We hebben de volgende dag door de stad gelopen en hebben toen een Beligische friet tent(!!!!!!) gevonden in Greenwich Village... Die moesten wij uiteraard proeven! Ennnn... goedgekeurd! Ze smaken net zoals thuis. Helaas verkochten ze hier geen snacks, want ik zou best wel weer eens een kaassouffle lusten! Ach, nog maar anderhalve maand wachten! Hierna hebben we nog even op de bank gezeten met Jon, Jessie's vriend en toen ben ik met de trein naar huis gegaan met Matilda en nog twee andere Zweedse vriendinnen van haar die toevallig die dag ook in de stad waren.
Die maandag heb ik moest ik nog een paar dingen regelen voor mijn hostfamily en verder was ik vrij en is Jessie langsgekomen om te vieren dat zij een baan heeft in NYC (Jessie was ook au pair, maar is daarmee gestopt. Ze wilde alleen graag hier blijven, omdat haar vriend Amerikaans is. Ze had gesolliciteerd op een baan voor de Verenigde Naties in NYC en binnen een week was zij aangenomen en heeft ze een contract voor twee jaar gekregen... Het is allemaal super snel gegaan maar ik ben heel blij voor haar! Naast het feit dan dat zij hier blijft wonen en ik haar niet meer in Nederland kan opzoeken..) Op dinsdag hebben sassi en ik samen gewerkt aan onze scrapbooks (herinneringboeken) van dit jaar en lekker gerelaxed en in de avond zijn we gaan bowlen in Norwalk, samen met Sassi, Fabi, Trang (au pairs), Allie, Paco en Christian (Amerikaanse vrienden). Sassi bleef 's avonds bij mij slapen en toen zijn we op woensdag naar Six Flags in New Jersey gereden met Sassi's auto. Dat was ongeveer 2 uur rijden. Van Connecticut naar New Jersey reden we langs en door New York City en je kunt dan de skyline vanuit de auto zien. Sassi en ik zeiden nog tegen elkaar dat het zo bijzonder is om zo dicht bij die wereldstad te wonen, soms beseffen wij dat echt niet. Eenmaal in het park was een ontzettttttend lange rij voor de beveilig check en toen we eenmaal aan de beurt waren, werd onze hele tas leeggehaald... We mochten geen eten en drinken het park innemen... Wij hebben in de ochtend netjes een lunch voorbereid en nu werd deze zo weggegooid, hahaha. Daarnaast kwamen we erachter dat wij onze rugzakken niet mee mochten nemen naar de attracties. We moesten een kluisje huren en daar moest je al je spullen in doen voordat je een attractie in ging. Ik vind dat wij het veel handiger hebben geregeld in Nederland, met de boxen bij elke attractie. Hoe dan ook, we hebben een hele leuke dag gehad en hebben alle achtbanen uitgeprobeerd. Er is een achtbaan, de Kingda Ka, die wij heel de dag overal bovenuit zagen steken. Deze is namelijk 140 meter hoog en daarmee de hoogste achtbaan in de wereld en de snelste in Noord-Amerika.. We durfden hier eigenlijk niet in, maar hebben het vlak voor sluitingstijd toch nog gedaan.. Voor iedereen die nieuwsgierig is over deze achtbaan: hier kun je een filmpje van de achtbaan zien op de site: https://www.sixflags.com/greatadventure/attractions/kingda-ka
Op die donderdag ben ik met Laura naar de kermis in Stamford gegaan. We hebben blikgegooid, basketballen in de basket gegooid en balonnen kapot geschoten en we gingen naar huis met handen vol met knuffels, haha! Die avond was mijn hostfamily laat thuisgekomen en die vrijdagochend heb ik heb die ochtend op de kids gelet en hun was gedaan, terwijl de ouders nog allerlei dingen moesten regelen voordat ze weer vertrokken naar Chicago. Daarnaast zij we even snel naar New Canaan gegaan voor een snelle haircut en een lekker ijsje bij Baskin Robbins voordat zij die middag weer naar het vliegveld vertrokken. Vanuit Chicago gingen zij naar Notre Dam om daar de eerste college American Football wedstrijd van het seizoen te zien. Mijn hostdad heeft aan die universteit gestudeerd en het is een hele bekende Universiteit en een bekend college Football team in Amerika.
Die vrijdag ben ik met Jessie naar een Nederlandse winkel gegaan om cadeautjes te kopen voor onze hostfamilies. Deze winkel is zo leuk en heeft alles! Van kroketten en frikandellen tot klompsloffen en washandjes (die kennen ze hier niet!) Verder heb ik mijn koffer ingepakt en heb ik Johanna (Duits vriendinnetje van de orientatiedagen) op gehaald van het trein station en ben ik met haar en Jessie uiteten gegaan en later kwam Regina ook nog, een Mexicaans meisje. Die zaterdagochtend zijn Johanna en ik naar New Orleans gevlogen. Dit is in de staat Louisiana en wij waren van tevoren erg bang dat onze vlucht gecancelt zou worden door de orkaan Harvey die van Houston in Noord-Oostelijke richting vertrok richting de staten Louisiana en Arkansas. Gelukkig ging onze trip gewoon door en hebben wij drie prachtige dagen gehad in New Orleans. Het was elke dag zo'n 32 graden en zonnig, toevallig toen we in de taxi stapten om naar het vliegveld te gaan, begon het te regenen. In New Orleans hebben Johanna en ik veel rondgelopen in de French Quarter, allemaal lekkere eettentjes uitgeprobeerd, we hebben fietsen gehuurd en daarmee door het Art District en Garden District gereden. In de avonden zijn we naar Frenchmen Street gegaan en hebben we de populaire live muziek van New Orleans bewonderd. We verbleven in het Indian House Backpackers Hostel en dit was een super gezellig en kleurrijk hostel. Op maandag hebben wij het rustig aan gedaan en nog even genoten van het warme weer in het zwembad en gekletst met andere reizigers. Dat vind ik zo leuk aan het verblijven in hostels: het contact met andere mensen! Op maandag op dinsdag nacht kwam ik pas om 3 uur snachts weer thuis en na 3 uurtjes slaap moest ik opstaan om de kids klaar te maken voor de eerste schooldag (5 september)... Ik kan niet geloven dat het alweer bijna halverwege september is.. De zomer is nu toch echt bijna voorbij en na 3 volle maanden vakantie was dat wel weer even wennen! Luke is gestart in 3rd Grade en Alexandra is nu een 8th Grader, zij gaat al volgend jaar al naar High School!

Weekend 9 en 10 september ben ik op vrijdagavond naar Sassi gegaan. We wilden uitgaan maar zoals dat altijd gebeurd vinden Sassi en ik iets anders om te doen. We hebben weer aan ons scrapbook gewerkt en ondertussen een serie gekeken en we gingen pas om 3 uur s' nachts slapen! Die zaterdag het ik gewerkt aan mijn fotoboek dat ik aan de familie wil geven als afscheidscadeautje en in de avond ben ik naar Sassi gegaan. We hebben samen gegeten en zijn toen naar de verjaardag van Paco gegaan, een van onze Amerikaanse vrienden. Eerst hebben we in een restaurant gezeten, toen zijn we naar een bar gegaan en ten slotte zijn we met de hele groep naar zijn huis gegaan. Op zondag ben ik met Laura en haar vriend naar Cove beach gegaan, waar zijn vriendengroep was. Later kwamen er nog andere meiden uit ons au pair cluster. We speelde heel de dag weer beerpong en er werd natuurlijk gebarbecued. We zijn op het strand gebleven tot het al een paar uur donker was en toen heb ik echt gemerkt dat de zomer nu over is, het koelde heel snel af in de avond.. Door dagen zoals deze besef ik echt dat ik nu echt mijn plekje heb gevonden en echt gesetteld ben hier: ik heb veel vrienden gevonden en heb ik heel erg naar mijn zin. Het voelt echt als thuis. Dan is het soms even lastig om te realiseren dat ik bijna naar huis ga en ik merk dat ik daarom de laatste tijd wat minder enthousiast ben om terug te gaan naar Nederland. Het is gewoon ontzettend dubbel. Ik ga iedereen missen en ik weet dat dit straks echt over is. Ik zou terug kunnen gaan naar Amerika voor een bezoek, maar dat zullen alle vrienden die ik gemaakt heb ook weer thuis zijn. Het zal dus nooit meer hetzelfde zijn. Behalve dan Jessie en Laura uit Frankrijk, zij hebben allebei een Amerikaanse vriend en Jessie woont hier dus al en Laura doet er ook alles aan om te kunnen blijven. Ik hoop in ieder geval nog altijd contact te houden met iedereen die ik hier ontmoet heb. Het is toch een speciale band die je opbouwt hier omdat je allemaal hetzelfde meemaakt!! Begrijp mij niet verkeerd, ik weet zeker dat ik straks ontzettend blij ben om iedereen weer te zien en echt, echt, echt thuis te komen in Nootdorp. En zeker ook nu ik al te horen heb gekregen dat ik aan de slag kan gaan als leerkracht!!! Super leuk!!! Maar nu komt het afscheid eerst....

Nu is mijn laatste maand echt van start gegaan! Eigenlijk zou mijn laatste werkdag 9 oktober zijn, maar ik ben eerder klaar omdat de nieuwe au pair op 4 oktober al komt. Helaas moet mijn kamer wel klaar gemaakt worden voor de nieuwe au pair en is er voor mij geen plek om te blijven. Daarom verhuis ik op 4 oktober naar Sassi's huis om daar nog een paar dagen te blijven voordat ik ga reizen! Haar hostmom is echt de allerliefste en ik ben heel blij om nog een paar dagen gezellig met Sassi door te kunnen brengen! Op dinsdag 10 oktober vlieg ik naar Los Angeles... Hier blijf ik nog een paar dagen en dan ga ik een tour doen naar o.a. Grand Canyon, Lake Havasu, Las Vegas, Yosemite en San Francisco! Heel veel zin in, maar nu moet ik eerst nog maar zien hoe ik heel mijn leven ga inpakken in mijn koffer... Daarnaast heb ik nog veel andere dingen te regelen en van dat alles ben ik eigenlijk best wel een beetje gestresst... Wish me luck!

Ik weet nog niet of ik nog een twaalfde blog ga plaatsen.. Voor wie wilt horen hoe mijn laatste maand en het reizen was kan dan gewoon even langskomen!!!!! LIEFS <3

P.S. Ik zie nu dat mijn blog toch weer mega lang is, hahahaha. Excuses, ik gebruik altijd teveel woorden...

  • 11 September 2017 - 22:05

    Nicki Van Eijck:

    Lieve Mies, het is weer heel leuk om te lezen. En we snappen helemaal dat het afscheid daar heel moeilijk is. Ook hier ga je weer een leuke tijd tegemoet met mensen die van je houden. En je nieuwe job, fantastisch. Niet stressen meid, het komt goed. Heel veel sterkte met afscheid nemen van het gezin en daarna genieten van alle mooie dingen daar. Ben positief jaloers op je. Je al die dingen alleen van Bassie en Adriaan films. Liefs en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

-

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1789
Totaal aantal bezoekers 111480

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 01 November 2017

Au Pair in the USA

17 September 2015 - 29 Oktober 2015

Onderwijs in Oeganda

Landen bezocht: