Happy New Year! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Michelle Eijk - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

13 Januari 2017 | Verenigde Staten, Houston

Hier ben ik weer, want er is weer een maand voorbij!

Vorige keer heb ik al van alles verteld over het gezin waar ik woon en mijn dagelijkse taken. Ik besefte mij alleen dat ik iemand ben vergeten voor te stellen... Dat is namelijk Twilight, een Russian Blue kater! Ik denk dat ik hem de vorige keer niet heb voorgesteld omdat we toen nogal wat relatieproblemen hadden, haha! Het is namelijk niet zo'n vriendelijke kat. Elke maandag als de schoonmaakster komt, brengen we hem in de workoutroom naast mijn kamer op zolder, omdat hij anders de schoonmaakster aanvalt en wanneer er visite is, brengen we hem meestal ook daarheen of in de kelder. Ik heb een paar keer weg moeten rennen voor hem, omdat hij achter mij aan zat en mij wilde bijten... Hahaha. Nu merk ik dat hij erg aan mij gewend is en kan ik hem gewoon aaien. Soms komt hij zelfs in mijn kamer slapen op mijn bed en hij houdt mijn voeten warm.
Nu jullie alles weten over het gezin zal ik nu vooral vertellen wat ik de afgelopen maand gedaan heb naast het werken :)

In de aanloop naar kerst kregen we elke dag veel post. Het versturen van kerstkaarten is hier nog super populair.. iedereen maakt een kaart met foto's van hun gezin via een site.. zo dus ook mijn gezin! Maar liefst 320 kaarten hebben zij laten afdrukken om te versturen. In het weekend hebben we met zn alle twee uur aan tafel gezeten. Iedereen had zn eigen taak: de adressen plakken, postzegels plakken, het retouradres stempelen, evt. een bericht op de kaart schrijven en de kaart in de envelop doen. Samen was het zo geregeld!
Daarnaast zijn er in de aanloop naar kerst veel feestjes: bijna iedereen geeft hier een pre-Christmas party, omdat veel mensen weg zijn met de holidays en vrienden elkaar dan toch nog even zien en elkaar fijne holidays kunnen wensen. Eigenlijk wel een tof idee!

Woensdag 21 december was de laatste dag op school voor de vakantie. Luke had een voorstelling waar ik samen met Lambrina naartoe ben gegaan en hierna zijn we met de kids gaan lunchen om de vakantie goed te beginnen.

In mijn vorige blog vertelde ik al dat ik kerst zou vieren in Houston. Vanuit NYC vertrokken wij donderdag 22 december naar Houston! Voordat wij vertrokken was het al erg koud geworden en er was al een keer sneeuw gevallen, en nu vertrokken wij naar het warme Texas... alle dagen dat wij er waren was het rond de 25 graden! Op eerste Kerstdag (hier in Amerika kennen ze maar één kerstdag) was het zelf 27 graden en heb ik buiten in het zwembad gezwommen. Het is wel ontzettend vochtig en benauwd, dus ik weet niet of ik er graag zou willen wonen.
We verbleven in het huis van de broer van Nik (De vader uit het gezin). De mensen hebben echt een prachtig huis (lees: kasteel). Toen ik er voor het eerst binnenkwam en naar de kamer liep waar ik verbleef, dacht ik echt dat ik zou gaan verdwalen in het huis.. Het is zo mega groot en heeft echt alles dat je maar kunt bedenken.
In Texas hebben wij veel leuke dingen gedaan. We zijn gaan lunchen bij een burger restaurant (typisch voor Texas), we zijn twee keer naar de bioscoop gegaan, hebben rond gereden (in de auto en in de golfcar (de opa en oma hebben een golfcar om rond te rijden in de wijk haha!)), we zijn naar de arcade en Houston Museum Of Natural Science gegaan en we hebben vooral heel veel gegeten en feestjes gevierd. Op kerstavond zijn we naar de kerk gegaan. Het was een Grieks-orthodoxe kerk en de opa is een pastoor tijdens de dienst. Dit was interessant en mooi om mee te maken. Na de kerkdienst zijn we door Houston gereden voor de lichtshow. Haha, dat hebben ze zelf verzonnen. In Houston worden de huizen namelijk prachtig versierd! Hierna was het tijd om thuis voor Santa cupcakes te bakken, zodat hij wat te eten heeft als hij de cadeautjes bezorgd... En het was tijd om gedag te zeggen tegen Elfie.. die ook was meegereisd naar Houston. Elfie zien ze volgend jaar weer op 1 december. Op Kerst zelf waren de kids al heeel vroeg op. Santa had een spoor van kruimels achter gelaten nadat hij de cupcakes gegeten had. Onder de boom lag een grote berg met cadeautjes en de stockings waren gevuld.. Het openen van de cadeautjes was een gekkenhuis. Iedereen opende alles tegelijkertijd en overal lag gescheurd inpakpapier. Ik ben zelf mega verwend door mijn hostfamily!! Op kerst hebben we veel in de keuken gestaan omdat ze in de avond een feest vierden. Het was leuk om alle mensen te leren kennen, ze waren allemaal ontzettend vriendelijk. Van tevoren dacht ik bij Texas aan Cowboys met de typische laarzen, geweren, stieren gevechten en vlees... en dat is ook echt zo, haha! Ik heb mensen met de laarzen en hoeden gezien, iedereen heeft een geweer in huis (geloof het of niet, zelfs een geweer om insecten dood te maken) en bijna alle mensen die ik sprak zeiden dat ik echte Texas BBQ moest proeven hier.... En dan maar uitleggen dat je vegetariër bent... ''Jij zou het nooit in Texas overleven..'' kreeg ik dan te horen, haha.
Na een paar super gezellige dagen was het weer tijd om naar huis te vliegen.. Iedereen kwam ziek thuis van Texas en ik voelde mijzelf ook niet lekker door de turbulentie tijdens de vlucht. De kids waren nog een paar dagen niet lekker en dat was jammer, want daardoor konden we geen leuke dingen doen tijdens hun vakantie.. Ze hebben vooral veel uitgerust en we zijn nog een keer naar de bioscoop gegaan.

In het laatste weekend van de vakantie was het oud en nieuw... Zonder oliebollen!! Dat was balen! Op oudjaarsdag heb ik niet veel bijzonders gedaan, ik was vooral bezig met het plannen van mijn avond. Dat was echt een drama. Het is leuk om een au pair te zijn, omdat je heel snel nieuwe mensen ontmoet en snel 'vrienden' maakt, omdat iedereen op zoek is naar vrienden. Maar aan de andere kant zijn de meeste vriendschappen niet heel veel waard: ze je de volgende dag weer vergeten. Omdat ik hier pas anderhalve maand was met oud en nieuw, ken ik nog niet heel veel mensen en het was lastig om iets te plannen. Sommige mensen zijn niet oud genoeg om ergens heen te gaan, anderen moesten werken, anderen spreken liever alleen af met mensen die hun taal spreken... Uiteindelijk heb ik afgesproken met twee andere Nederlandse meiden die ik ken via een Whatsapp-groep met Nederlandse au pairs door heel Amerika. We zijn naar Prospect Parc gegaan in Brooklyn en dat was erg gezellig! Om 12 uur hebben we geproost met champagne met live muziek en vuurwerk! In Nederland was het 6 uur eerder al nieuwjaar en daar was ik live bij via skype en facetime :)
Op nieuwjaarsdag hebben we vasilopita gegeten. Het is een Griekse traditie om voor het nieuwe jaar een cake te bakken met een munt erin. Wie het stuk krijgt met de munt erin, zal het komende jaar geluk hebben. Op nieuwjaarsdag sneden we de cake aan: een stuk voor ons allemaal en voor Twilight of course, en een stuk voor het huis en voor The Lord (er worden namelijk ook stukken gesneden voor symbolische mensen of dingen). Nik had de cake gebakken en voordat hij de oven in ging had hij er twee dimes (10 cent) ingedaan, ingewikkeld in aluminium folie. De kids maakten de cake helemaal stuk om het muntje te vinden. Ik deed dat ook en vond niks, dus ik begon lekker te eten. Niemand vond een muntje dus wij dachten dat die vast in de overige stukken zat verstopt... Maar ineens beet ik op een hard stuk! Jeej! Ik heb geluk! En even laten had ook Luke een muntje gevonden :) Super leuk en ik denk dat ik deze traditie voortaan ga voortzetten! Hierna zijn we met zijn allen naar het strand gegaan in Stamford en hebben we lekker gewandeld. Een heerlijke eerste dag van 2017!

Dinsdag 3 januari was het weer tijd om naar school te gaan na anderhalve week vakantie. Back to work... zo ook voor mij!
In het afgelopen weekend ben ik naar NYC gegaan en het sneeuwde mega erg! Het was een gevoelstemperatuur van -16 (-12 graden in het echt).. Brr! In de kou ben ik voor de laatste keer de grote kerstboom gaan bewonderen voordat ze 'm gingen weghalen in de avond. Daarnaast zijn we naar de Public Libary gegaan en naar Bryant Parc. We wilden gaan schaatsen, maar het was zo ontzettend koud dat we dat een andere keer gaan doen en in plaats daarvan een leuk tentje hebben opgezocht om op te warmen ;)

De kids waren onwijs blij dat het eindelijk weer sneeuwde en ik vind het ook altijd zo'n mooi gezicht! Maar toch ook wel eng om in te moeten rijden, al helemaal als het andermans auto is en met kids achterin.. Maar dat zal toch binnenkort gaan gebeuren.

Nu ik dit typ is het vrijdag 12 januari. Morgenochtend vroeg vertrek ik voor een weekendje naar Boston met een Duits vriendinnetje! Hierover meer in mijn volgende blog!

See y'all later!

P.S. Ik heb wat foto's van mijn kamer toegevoegd om jullie een beter beeld te geven van waar ik leef! Ik heb een mooi hoekje in mijn kamer met allemaal foto's en kaarten. Het is toch wel heel speciaal om post te ontvangen hier! Bedankt!!! <3

Voor degene die willen weten wat mijn adres is, dat is:
127 Fifth Street
Stamford CT 06905
United States of America

  • 13 Januari 2017 - 22:35

    Mickey:

    Hi Mies,

    Wat een mooi verslag weer en wat fijn dat we een kijkje in jou Amerikaanse keuken mogen nemen.
    Je doet het goed meissie, je kunt trots zijn op jezelf.
    Dikke kus uit Nootdorp van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

-

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 111482

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 01 November 2017

Au Pair in the USA

17 September 2015 - 29 Oktober 2015

Onderwijs in Oeganda

Landen bezocht: